Folytattuk máma Ormos Zsuzsa eligazító erejű előadását a festészeti technikák történetéről, közelebbről: az olajfestés kialakulásáról, alakulástendenciáiról, viszonyáról a többi festésmódhoz, anyagszerű jellegzetességeiről. Mindez azért is nagyon hasznos volt a csoport számára, hogy érzékeljük, megértsük: a festmények szemlélete, értelmezési kísérletei nem csupán a vásznon megképződő szimbolikus vagy valóságszerű jelek analíziséből állnak. Mindez az anyagban van, abban létezik, azáltal jön létre, s az absztrakt fázist megelőzi a mesterség.
Másfelől, e kiváló előadás a bitumenre mint jellegzetes 19. századi alapozó anyagra való rámutatás által előkészítette és árnyalta a csoport Munkácsy-képzeteit, melyre a tervezett Móra Múzeum-i tárlatbejárás előtt nagy szükségünk volt.
Munkácsy-prezentációt, a Pákh-gyűjtemény jeles képeit vetítettük körünknek, reményeink szerint ezeket a munkákat láthatjuk majd csütörtökön, Szegeden.
Szó került az órán Haranghyné Anci megjegyzései révén a Lyka Károly és Fülep Lajos-féle Munkácsy-arckép különbségeiről, így mindösszesen igazi nyári extrának tekinthetjük mai óránkat, ahol végre ismét körünkben üdvözölhettük Spissák Lajos tagtársunkat, kitől sokat várunk még „bozon-ügyekben” is!