A kör honlapja

Art.Pagony

Kedves Olvasóink, akik megtisztel- nek bennünket, hogy mostantól már nem csupán honlapunk, de blogunk olvasói, nyomkövetői is lesznek!

Szeretettel köszöntjük s vitára, be- szélgetésre várjuk Önöket, hiszen a blog, ha jól sejtjük, interaktív műfaj, hogy e "modernségében" immár nem kevéssé elcsépelt, jelentésvál- ságban szenvedő kifejezéssel éljek. Mi, ahogy ezt, kedves Olvasónk, láthatja honlapunk tartalmait kö- vetve, a szakmai-tudományos kö- zelítések, tájékozódások és be- szédmódok hívei vagyunk: ez tartja össze, ez a törekvés, önképzőkö- rünket immár hetedik esztendeje.

Terveink szerint tehát beszélgetni, beszélni, kérdés-feleletben gon- dolkodni fogunk e lapokon, s tesz- szük ezt nyilvánosan, az Önök hoz- zászólásait is várva -- ugyanakkor csakis tárgyszerűen: heti temati- kánkhoz, választott szakterülete- inkhez kapcsolódva, órai anyaga- inkat mind szélesebb körben bőví- tendő.

Erre a kalandos útra hívnánk Önt is, kedves Olvasó -- s most már: Írótárs, hétről hétre!


Cserjés Katalin, a Kör vezetője
SZTE BTK Modern Magyar Irodalom Tanszék oktatója

Címkék

2018. január 12. péntek

2018.01.12. 22:11 muvtkorhmv

 

 

 

Különös, nehéz, sokféleképpen érthető-értelmezhető, jelentéses témánál időzött ma a Pagony: Dratsayné Eszterke egy több mint 30 diát számláló prezentáción keresztül mutatta be saját „vízióját”, megközelítését a művészettörténet Aby Warburg óta pátoszformulaként megnevezett jelenségéről. A Csoport örömmel nézte újra a korábbi években átvett anyagrészekből válogatott festményeket, melyek közt az összekötő kapocs, a referáló szerint is – a lélekkel teltség, a pszichikum dimenzióinak végletes megjárása-megelevenítése volt. Nem időrendben haladtunk, mivel a referens, mint elmondta, inkább szélsőségeket, ellentéteket kívánt egymás után/mellé helyezni a képgalériába, így szemléltetve az emberi viselkedés, beszéd és tett emócióval teltségét, „pátoszát”.

A későbbiekben még hallhattunk az Enigma című folyóirat Aby Warburg-számának nagy tanulmányai nyomán a könyvtáralapító és ikonológus fogalom-értelmezéséről is; hogy végül Rényi András tanulmánya mentén, Rembrandt Medea-karcát felhasználva – ismét egy újabb jelentésmezőbe jussunk, elérve az „erős kép közelébe”.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://muvtkorhmv.blog.hu/api/trackback/id/tr2013570421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása