A kör honlapja

Art.Pagony

Kedves Olvasóink, akik megtisztel- nek bennünket, hogy mostantól már nem csupán honlapunk, de blogunk olvasói, nyomkövetői is lesznek!

Szeretettel köszöntjük s vitára, be- szélgetésre várjuk Önöket, hiszen a blog, ha jól sejtjük, interaktív műfaj, hogy e "modernségében" immár nem kevéssé elcsépelt, jelentésvál- ságban szenvedő kifejezéssel éljek. Mi, ahogy ezt, kedves Olvasónk, láthatja honlapunk tartalmait kö- vetve, a szakmai-tudományos kö- zelítések, tájékozódások és be- szédmódok hívei vagyunk: ez tartja össze, ez a törekvés, önképzőkö- rünket immár hetedik esztendeje.

Terveink szerint tehát beszélgetni, beszélni, kérdés-feleletben gon- dolkodni fogunk e lapokon, s tesz- szük ezt nyilvánosan, az Önök hoz- zászólásait is várva -- ugyanakkor csakis tárgyszerűen: heti temati- kánkhoz, választott szakterülete- inkhez kapcsolódva, órai anyaga- inkat mind szélesebb körben bőví- tendő.

Erre a kalandos útra hívnánk Önt is, kedves Olvasó -- s most már: Írótárs, hétről hétre!


Cserjés Katalin, a Kör vezetője
SZTE BTK Modern Magyar Irodalom Tanszék oktatója

Címkék

2012. október 31. szerda

2012.11.03. 15:12 muvtkorhmv

 

Vége lassan az októbernek is, csak a mi munkálataink folytatódnak végtelenül…

Mai napunkon kiemelkedő várakozással várt kiemelkedő előadást hallhattunk Bagi Máriánktól Hans Memling munkásságáról, festészetéről, oltárairól, Madonnáiról, portréiról és Utolsó Ítéletéről. Felejthetetlen képek, s oly tömény dózis ismét Németalföld legjavából, hogy semmiképp sem volt befejezhető egyetlen foglalkozás alatt: sem időben, sem mélységében.

Úgyhogy a következő alkalmat a Csernus Tibor-kiállítás előkészítésének szenteljük, de utána még egy Memling-órára számítunk Máriánktól, ismétlendő, elmélyítendő, megújítandó ma szerzett ismereteinket. Láttunk néhány olyan képet, melyeknek ikonográfiai párját eleddig nem véltük láthatni, s a kommentárok is izgalmasak, gondolat-ébresztőek voltak!

Talán az Apokalipszis-ábrázolások és a János jelenéseit megidéző festmény volt legnagyobb hatással a csoportra. Egy lágyabb, líraibb, szubjektívebb német-flamand ábrázolásmód tűnt kirajzolódni a Van Eyck-órák után. Szerencsére senki sem kényszerít bennünket választásra, ítélkezésre, de enged gyönyörködni, azonosulni a kétféle irányú művészettel.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://muvtkorhmv.blog.hu/api/trackback/id/tr484887073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rpiroska 2012.11.04. 19:34:28

Itáliában Andrea del Castignó is festett grisaille képet. Hozzá kapcsolódik egy érdekes, de nem valami hizelgő történet
mely Stendhal „Az itáliai festészet története „ cimű művében olvasható és összefügg az olajfestészettel.
Miután 1410 körül Jan van Eyck feltalálta az olajfestést, az itáliai festők is szerették volna elsajátitani, igy egy itáliai fiatalember Antonello da Messina elutazott Flandriába és sikerült is magától a feltalálótól megtudni az olajfestés titkát. Visszatérése után elmondta barátjának a festő Domenicónak, aki igy nagyon sikeres és keresett lett Velencében. Ezzel pedig felkeltette általános csodálatát és gyűlöletét a festő Castignónak, aki addig ügyeskedett, míg a bizalmába férkőzött, szinlelve a barátságot Domenicóval aki igy vele is megismertette az olajfestést.Miután megszerezte az olajfestés titkát, tőrrel leszúratta, aki halálos sebet kapott és a szerinte barát Castignóhoz vitette magát, akire senki nem gyanakodott.Örökre titok maradt volna a gyilkosság inditéka, de Castignó a halálos ágyán bevallotta bűnét.
süti beállítások módosítása