A kör honlapja

Art.Pagony

Kedves Olvasóink, akik megtisztel- nek bennünket, hogy mostantól már nem csupán honlapunk, de blogunk olvasói, nyomkövetői is lesznek!

Szeretettel köszöntjük s vitára, be- szélgetésre várjuk Önöket, hiszen a blog, ha jól sejtjük, interaktív műfaj, hogy e "modernségében" immár nem kevéssé elcsépelt, jelentésvál- ságban szenvedő kifejezéssel éljek. Mi, ahogy ezt, kedves Olvasónk, láthatja honlapunk tartalmait kö- vetve, a szakmai-tudományos kö- zelítések, tájékozódások és be- szédmódok hívei vagyunk: ez tartja össze, ez a törekvés, önképzőkö- rünket immár hetedik esztendeje.

Terveink szerint tehát beszélgetni, beszélni, kérdés-feleletben gon- dolkodni fogunk e lapokon, s tesz- szük ezt nyilvánosan, az Önök hoz- zászólásait is várva -- ugyanakkor csakis tárgyszerűen: heti temati- kánkhoz, választott szakterülete- inkhez kapcsolódva, órai anyaga- inkat mind szélesebb körben bőví- tendő.

Erre a kalandos útra hívnánk Önt is, kedves Olvasó -- s most már: Írótárs, hétről hétre!


Cserjés Katalin, a Kör vezetője
SZTE BTK Modern Magyar Irodalom Tanszék oktatója

Címkék

2017. november 14. kedd

2017.11.15. 12:05 muvtkorhmv

 

 

A mai alkalommal visszatértünk kicsit Tiziano velencei világába, s arra kerestük a választ, milyen összefüggések találhatók a mester életútja, művészete, társadalmi szerepe és a barokk Rubens között. Bodránk előadása, dilemmái, felvetései felidézték bennünk a nem is oly régi reneszánsz foglalkozásokat, s az óra után jóval világosabban láttuk a reneszánsz és a barokk különbségeit, még ha a kései Tiziano-vásznaknak erős is a rokonsága Rubensszel; még ha mindketten az élet s a művészet fejedelmei is voltak a saját korukban.

Megláthattuk Tizianónak az Ermitázsban őrzött tizenhét éves kori első képét, mely oly igen különbözőnek tűnt azokhoz a festményekhez képest, melyeket korábban megismerhettünk: de hiszen gyakran tapasztaljuk ezt máskor is a zsengék esetén. Érdekes, hogy mivel Bodra Tiziano-tanulmányaink során még nem volt a Csoport tagja – egészen más szemlélettel és irányból mutatott most rá a mester festészetének jellegzetességeire. A két, kissé másfelé pillantó szem; a kálvinista és a katolikus más-másféle válasza a test feltámadására; a kontextuális narratológia és a női szépség mibenléte, elkülönítése: az Égi és Földi Szerelem voltak még többek közt témáink. Két mester, kik közül a második egyfajta stafétabotot is átvesz, miközben profanizál, s még legszebb bibliai jelenetei is valamely hétköznapiságot, a szakralitás ellentétét hordozzák a korábbi nagy művész vásznaihoz képest… Egy új kor van születőben, s örvendezzünk-e eme változásokon?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://muvtkorhmv.blog.hu/api/trackback/id/tr4913278037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása