Barokkal folytattuk, vagy klasszicizmussal? Ki a megmondhatója? Poussin francia festő itáliai képeit látva, a kérdés nyitva maradt számunkra: izgalmas, átmeneti világ… Bagi Máriánk irodalomelméleti érdekességekkel is szolgáló (pl.: a „fenséges” megjelenítése a művészetben), nagy felkészültségről számot adó előadását hallgattuk. Átlépne Csoportunk a PhD felvételik szintjére, kérdezzük fél-komolyan.
Poussin mindenesetre igen izgalmas gondolkodási terep: kapcsolata Raffaellóval; kapcsolata, hatástörténete Cézanne-nal… Miért teszi meg egyik főszereplőjévé éppen őt Balzac Az ismeretlen remekmű című elbeszélésében; miért radikálisan mások tájképei, mint mitológiai tárgyú, allegorikus „bölcsészdoktori értekezései”, melyek minden későbbi akadémizmusnak fundametumát adják?